Opdrachtgevers
Met plezier werk(te) ik voor o.a. deze organisaties:
VodafoneZiggo
Corporate communications & External engagement
Plezier en vooruitgang met elke verbinding. Daar draait het om bij VodafoneZiggo. Met de kracht van technologie worden dagelijks miljoenen mensen en organisaties vooruit geholpen. De wereld van internet, telefonie, digitale communicatie en entertainment is fascinerend. De kansen zijn eindeloos en de verwachtingen hooggespannen. Dat vraagt om een stevige communicatieafdeling. Met professionals die sturen op reputatie, snel kunnen schakelen, creatief zijn, kansen zien en incidenten en crises goed kunnen mitigeren en managen. Als Media Relations Manager versterk ik dit team in 2024 en ben ik verantwoordelijk voor de portefeuilles b-to-c en Endless Entertainment.
Randstad Groep Nederland
Verstevigen van de communicatieafdeling en strategisch advies
De communicatieafdeling van Randstad Groep Nederland (Randstad, Tempo-Team, YACHT en BMC) is een team in ontwikkeling. Ter versterking en professionalisering van het team corporate communicatie en PR werd ik aangetrokken. Hierbij coach ik het team brand pr, faciliteer ik teamsessies, ben ik mede verantwoordelijk voor het opstellen en uitrollen van thought leadership plannen, werk ik aan positioneringsvraagstukken en aan communicatie en pr-strategieën rondom campagnes. Ook treed ik op als woordvoerder en coach ik directeuren en experts bij hun mediaoptredens.
WOMEN Inc.
Tijdelijke waarneming Hoofd Marketing & Communicatie
In deze rol was ik manager van een bevlogen team van zeven marcom professionals die zich dagelijks inzetten voor gelijke kansen. Als communicatiestrateeg zette ik met het team en reclamebureaus verschillende landelijke publiekscampagnes op. Ook was ik verantwoordelijk voor het aangaan en verdiepen van communicatiepartnerships met partijen zoals ABP, Nationale Postcode Loterij en Intermediair. Thema’s die gedurende deze opdracht in de spotlights kwamen: inclusief werkgeverschap, loonkloof, gratis kinderopvang, vrouwen in topposities en uitbreiding van het partnerverlof. Daarnaast was ik mede verantwoordelijk voor het opzetten van de bekroonde social media actie ‘Verander je naam in Peter’ (2022). Hiermee kregen we landelijk en internationaal aandacht voor het feit dat er meer mannelijke CEO’s zijn met de naam Peter dan vrouwelijke CEO’s.
Namens de Familie
Media-adviseur en woordvoerder voor slachtoffers en nabestaanden
Als media-adviseur van Namens de Familie ondersteun ik slachtoffers, achterblijvers, naasten en nabestaanden die ongewild, onbedoeld en onverwacht het middelpunt van het nieuws zijn geworden. Met als doel hen iets van rust en regie te geven in een hectische en emotionele tijd. Ik adviseer, fungeer als intermediair tussen families en media en treed op als woordvoerder namens families. In deze rol werk ik nauw samen met casemanagers, slachtofferadvocaten, politie, justitie, journalisten en andere stakeholders. Namens de Familie is onderdeel van Slachtofferhulp Nederland, www.namensdefamilie.nl
SNS
INVULLING GEVEN AAN HERPOSITIONERING
SNS lanceerde in 2022 de nieuwe positionering ‘eerst de mens, dan het geld’. Binnen de Volksbank is SNS de bank met extra aandacht voor jongvolwassenen. Een groep in de samenleving die voor grote uitdagingen staat. In deze rol vertaalde ik de nieuwe positionering naar nieuwe communicatie-initiatieven met maatschappelijke impact. Zoals het lanceren en uitbouwen van ‘Het SNS Jongerenboard’. Met dit initiatief haalden we de doelgroep letterlijk naar binnen en faciliteerden we gesprekken tussen hen en de board en experts.
Gemeente Amsterdam
Interim senior woordvoerder en mediatrainer
Als woordvoerder van het cluster Stadsbeheer was ik verantwoordelijk voor woordvoering, mediatrainingen en het creëren van persmomenten rondom de thema’s: duurzaamheid, groen, schone stad en veiligheid. Ik zette een proactief persbeleid op. Het doel? De collega’s die de stad schoon, heel, veilig en groen houden een podium geven in de media. Zodat Nederland en met name de Amsterdammer ziet wat er in de stad allemaal gebeurt en welke verhalen en uitdagingen hierachter schuilen. Om dit authentiek en helder naar voren te brengen, gaf ik zo’n 100 medewerkers een mediatraining en begeleidde ik hen bij interviews. Deze woordvoerdersrol was nieuw en na het interim invullen ervan, raakten de directies Afval en Grondstoffen, Stadswerken, Dienstverlening, Belastingen en Toezicht en Handhaving alsmede de directie Communicatie ervan overtuigd hier een vaste functie van te maken.
Sustainable Motion
communicatie van een veranderproces
SustainableMotion ontwikkelt sinds 2011 projecten en programma’s om een duurzame carrière op te bouwen en deze verder te ontwikkelen. Deze scale-up is opgezet door twee vrienden en groeide in 10 jaar uit tot een organisatie die duurzame impact maakt voor bedrijven en young professionals. Na 10 jaar besloot een van de eigenaren dat het tijd was een ander pad te gaan bewandelen. Ik coachte de compagnons tijdens deze verandering bij het goed communiceren ervan richting medewerkers, opdrachtgevers en andere stakeholders.
VodafoneZiggo
CORPORATE COMMUNICATIONS & EXTERNAL ENGAGEMENT
Plezier en vooruitgang met elke verbinding. Daar draait het om bij VodafoneZiggo. Met de kracht van technologie worden dagelijks miljoenen mensen en organisaties vooruit geholpen. De wereld van internet, telefonie, digitale communicatie en entertainment is fascinerend. De kansen zijn eindeloos en de verwachtingen hooggespannen. Dat vraagt om een stevige communicatieafdeling. Met professionals die sturen op reputatie, snel kunnen schakelen, creatief zijn, kansen zien en incidenten en crises goed kunnen mitigeren en managen. Als Media Relations Manager versterk ik dit team in 2024 en ben ik verantwoordelijk voor de portefeuilles b-to-c en Endless Entertainment.
Randstad Groep Nederland
Verstevigen van de communicatieafdeling en strategisch advies
De communicatieafdeling van Randstad Groep Nederland (Randstad, Tempo-Team, YACHT en BMC) is een team in ontwikkeling. Ter versterking en professionalisering van het team corporate communicatie en PR werd ik aangetrokken. Hierbij coach ik het team brand pr, faciliteer ik teamsessies, ben ik mede verantwoordelijk voor het opstellen en uitrollen van thought leadership plannen, werk ik aan positioneringsvraagstukken en aan communicatie en pr-strategieën rondom campagnes. Ook treed ik op als woordvoerder en coach ik directeuren en experts bij hun mediaoptredens.
WOMEN Inc.
Tijdelijke waarneming Hoofd Marketing & Communicatie
In deze rol was ik manager van een bevlogen team van zeven marcom professionals die zich dagelijks inzetten voor gelijke kansen. Als communicatiestrateeg zette ik met het team en reclamebureaus verschillende landelijke publiekscampagnes op. Ook was ik verantwoordelijk voor het aangaan en verdiepen van communicatiepartnerships met partijen zoals ABP, Nationale Postcode Loterij en Intermediair. Thema’s waaraan ik werkte: inclusief werkgeverschap, loonkloof, gratis kinderopvang, vrouwen in topposities en uitbreiding van het partnerverlof. Daarnaast was ik mede verantwoordelijk voor het opzetten van de bekroonde social media actie ‘Verander je naam in Peter’ (2022). Hiermee kregen we landelijk en internationaal aandacht voor het feit dat er meer mannelijke CEO’s zijn met de naam Peter dan vrouwelijke CEO’s.
Namens de Familie
Media-adviseur en woordvoerder voor slachtoffers en nabestaanden
Als media-adviseur van Namens de Familie ondersteun ik slachtoffers, achterblijvers, naasten en nabestaanden die ongewild, onbedoeld en onverwacht het middelpunt van het nieuws zijn geworden. Met als doel hen iets van rust en regie te geven in een hectische en emotionele tijd. Ik adviseer, fungeer als intermediair tussen families en media en treed op als woordvoerder namens families. In deze rol werk ik nauw samen met casemanagers, slachtofferadvocaten, politie, justitie, journalisten en andere stakeholders. Namens de Familie is onderdeel van Slachtofferhulp Nederland, www.namensdefamilie.nl
SNS
INVULLING GEVEN AAN HERPOSITIONERING
SNS lanceerde in 2022 de nieuwe positionering ‘eerst de mens, dan het geld’. Binnen de Volksbank is SNS de bank met extra aandacht voor jongvolwassenen. Een groep in de samenleving die voor grote uitdagingen staat. In deze rol vertaalde ik de nieuwe positionering naar nieuwe communicatie-initiatieven met maatschappelijke impact. Zoals het lanceren en uitbouwen van ‘Het SNS Jongerenboard’. Met dit initiatief haalden we de doelgroep letterlijk naar binnen en faciliteerden we gesprekken tussen hen en de board en experts.
Gemeente Amsterdam
Interim senior woordvoerder en mediatrainer
Als woordvoerder van het cluster Stadsbeheer was ik verantwoordelijk voor woordvoering, mediatrainingen en het creëren van persmomenten rondom de thema’s: duurzaamheid, groen, schone stad en veiligheid. Ik zette een proactief persbeleid op. Het doel? De collega’s die de stad schoon, heel, veilig en groen houden een podium geven in de media. Zodat Nederland en met name de Amsterdammer ziet wat er in de stad allemaal gebeurt en welke verhalen en uitdagingen hierachter schuilen. Om dit authentiek en helder naar voren te brengen, gaf ik zo’n 100 medewerkers een mediatraining en begeleidde ik hen bij interviews. Deze woordvoerdersrol was nieuw en na het interim invullen ervan, raakten de directies Afval en Grondstoffen, Stadswerken, Dienstverlening, Belastingen en Toezicht en Handhaving alsmede de directie Communicatie ervan overtuigd hier een vaste functie van te maken.
Sustainable Motion
COMMUNICATIE VAN een veranderproces
SustainableMotion ontwikkelt sinds 2011 projecten en programma’s om een duurzame carrière op te bouwen en deze verder te ontwikkelen. Deze scale-up is opgezet door twee vrienden en groeide in 10 jaar uit tot een organisatie die duurzame impact maakt voor bedrijven en young professionals. Na 10 jaar besloot een van de eigenaren dat het tijd was een ander pad te gaan bewandelen. Ik coachte de compagnons tijdens deze verandering bij het goed communiceren ervan richting medewerkers, opdrachtgevers en andere stakeholders.